TIEDOTE: Satakunnan Kokoomus asetti lisää eduskuntavaaliehdokkaita – vaaliliittosopimus RKP:n kanssa neuvotteluun

Satakunnan Kokoomus ry

TIEDOTE 5.2.2019

Satakunnan Kokoomus asetti lisää eduskuntavaaliehdokkaita –

vaaliliittosopimus RKP:n kanssa neuvotteluun

Porin kaupungintalolla tiistaina 5.2. kokoontunut Satakunnan Kokoomuksen ylimääräinen piirikokous asetti neljä ehdokasta lisää huhtikuun 2019 eduskuntavaaleihin. Satakunnan Kokoomus tavoittelee vaalipiirin suurimman puolueen asemaa sekä vähintään kahta kansanedustajan paikkaa.

Satakunnan Kokoomuksen piirikokous valtuutti piirihallituksen päättämään listan lopuista paikoista ja neuvottelemaan sekä sopimaan vaaliliittoyhteistyöstä, joka aiotaan aloittaa RKP:n kanssa. Satakunnan Kokoomus aikoo neuvotella vaaliliittolistasta, jossa kokoomuksella olisi 13 ehdokasta ja RKP:lla yksi ehdokas Satakunnan vaalipiirissä. Yksi kokoomuksen oma ehdokaspaikka tullaan täyttämään myöhemmin helmikuussa.

Nimetyt uudet ehdokkaat ovat:

Veera Filppula, 19 vuotta, ylioppilas ja myyjä, Eura

Emin Karaca, 20 vuotta, Eurajoki, tradenomiopiskelija, kunnanvaltuutettu, Eurajoen viime kuntavaalien kokoomusääniharava

Sampsa Kataja, 46 vuotta, Pori, asianajaja, yrittäjä, aikaisempi Kansallisen Kokoomuksen varapuheenjohtaja ja kansanedustaja

Mikko Korpela, 41 vuotta, elintarvikealan yrittäjä, kaupunginvaltuutettu, festivaalijärjestäjä ja moottoriurheilun monitoimimies

– Ehdokaslistamme on todellinen unelmalista! Meillä on kolme aikaisempaa kansanedustajaa sekä laaja joukko muuten tunnettuja vaikuttajia ehdolla eduskuntaan. Tämä ehdokaslista on vahva pohja vaalityöhön. Vaalivoitto tulee kovalla työllä, toteaa Satakunnan Kokoomuksen puheenjohtaja Satu Hatanpää.

– Listallallemme on jo aiemmin nimetty paljon kokemusta ja osaamista, jatkaa Hatanpää. – Sekä nuorilla ehdokkailla, alueellisilla vaikuttajilla, että valtakunnanpolitiikan nimillä on sijansa meidän vaalityössämme. Kokoomuksen kannatus on noususuuntainen. Köyliöläistaustainen Petteri Orpo nostetaan pääministeriksi, ainakin jos se on Satakunnasta kiinni! Tulevissa vaaliliittoneuvotteluissa RKP on hyvä vaihtoehto yhteistyökumppaniksi. Tiedämme, että myös RKP toivoo pääministeriksi porvarillista vaihtoehtoa demarin sijaan, päättää Hatanpää.

Kokouksen yhteydessä turvallisuuspoliittisen tilannekatsauksen piti eurovaaliehdokas, everstiluutnantti evp Hans Adolf Ehrnrooth Turusta. Satakunnan Kokoomuksen ehdokaslista viimeistellään helmikuun aikana.

Satu Hatanpää
puheenjohtaja, Satakunnan Kokoomus
satu.hatanpää@dnainternet.net
Antti Ahonen