Satakunnan Kokoomus asetti lisää eduskuntavaaliehdokkaita – tähtäimessä Satakunnan suurimman puolueen asema

Kankaanpäässä, Juhla- ja kokoustila Lumiaisella torstaina 29.11. kokoontunut Satakunnan Kokoomuksen syyskokous asetti yksimielisesti lisää ehdokkaita kevään 2019 eduskuntavaaleihin. Satakunnan Kokoomus linjasi samalla tavoitteekseen eduskuntavaaleissa maakunnan suurimman puolueen aseman ja vähintään kaksi kansanedustajan paikkaa.

Nimetyt uudet ehdokkaat ovat:

Kari Hannus (s. 1952), Pori, diplomi-insinööri, aikaisempi kaupunginjohtaja

Kansanedustajaehdokas Kari Hannus

Jouni Lehtimäki (s. 1964), Pori, varatuomari, oikeustieteen lisensiaatti, Kosovon Suomen kunniakonsuli

Kansanedustajaehdokas Jouni Lehtimäki

Krista Sorri (s. 1970), Säkylä, diplomi-insinööri, väitöskirjatutkija

Kansanedustajaehdokas Krista Sorri

Juha Vasama (s. 1973), Pori, KM, eMBA, rehtori

Kansanedustajaehdokas Juha Vasama

– Lähdemme vahvalla listalla tavoittelemaan vaalivoittoa, toteaa Satakunnan Kokoomuksen jatkokaudelle valittu puheenjohtaja Satu Hatanpää. – Listallamme on mukana pitkän linjan vaikuttajia sekä kunnallisella, alueellisella että valtakunnallisella tasolla – myös ministerikokemusta ja aikaisempia kansanedustajia, jatkaa Hatanpää. – Kokoomuksen kannatus on noususuuntainen ja uskomme Petteri Orpon pääministeriehdokkuuteen sekä vahvaan vaalivoittoon Satakunnassa, linjaa Hatanpää.

Kokouksen yhteydessä poliittisen tilannekatsauksen piti eurovaaliehdokas, aikaisempi ministeri Kimmo Sasi. Satakunnan Kokoomuksen ehdokaslistaa täydennetään joulu-tammikuussa tulevan talven aikana.

Satakunnan Kokoomuksen aiemmin nimetyt ehdokkaat ovat:

Marja-Leena Alho (s. 1962), Rauma, anestesiologian erikoislääkäri

Anne Holmlund (s. 1964), Ulvila, hallituksen puheenjohtaja, sisäministeri 2007-2011 ja kansanedustaja 2002-2015

Mari Kaunistola (s. 1979), Pori, johtamisen lehtori, KTM, FM

Matias Marttinen (s. 1990), Rauma, valtiotieteen kandidaatti, valtiovarainministerin talouspoliittinen erityisavustaja

Satu Hatanpää, puheenjohtaja

satu.hatanpaa@dnainternet.net