Satakunnan Kokoomuksen kevätkokous 20.8.2020

20.08.2020 17.15–20.30 Pori Porin Ravirata, Ravintie 1

Satakunnan Kokoomus ry:n sääntömääräinen kevätkokous pidetään torstaina 20.8.2020 alkaen klo 18.00 Porin raviradalla.

Piirikokouksiin on kullakin rekisteröidyllä paikallis- ja teemayhdistyksellä sekä piirijärjestöjen paikallisyhdistyksellä oikeus lähettää yksi (1) äänivaltainen edustaja toimintavuoden ensimmäisenä päivänä olleen jäsenmaksunsa suorittaneiden henkilöjäsenmääränsä kutakin alkavaa 25-lukua kohti. Lisäksi kaikki jäsenmaksunsa maksaneet Satakunnan Kokoomuksen jäsenet voivat osallistua kokoukseen tarkkailijoina. Tarkkailijoiden osallistumismaksu on sama kuin äänivaltaisten kokousedustajien.

Kullakin liiton piirijärjestöllä on oikeus lähettää yksi (1) äänivaltainen edustaja ja lisäksi yksi (1) äänivaltainen edustaja toimintavuoden ensimmäisenä päivänä olleen jäsenmaksunsa suorittaneiden henkilöjäsentensä määrän kutakin alkavaa 25-lukua kohti.

Kullakin alue- ja kunnallisjärjestöllä on oikeus lähettää yksi (1) äänivaltainen kokousedustaja. Kokousedustus määräytyy toimintavuoden ensimmäisenä päivänä olleen jäsenmaksunsa suorittaneiden henkilöjäsenten määrän mukaan.

Äänivaltaisen edustajan on esitettävä yhdistyksensä antama valtakirja tai oikeaksi todettu pöytäkirjaote siitä kokouksesta, jossa hänelle on edustusoikeus annettu. Edustusoikeus ja äänivalta piirikokouksessa on vain piirikokousta ennen jäsenmaksuvelvoitteensa suorittaneilla piirin jäsenillä tai piirin jäsenten henkilöjäsenillä.

Kokouksessa on kullakin edustajalla yksi (1) ääni.

Puhe- ja läsnäolo-oikeus piirikokouksessa on lisäksi piirin kunniajäsenillä, piirihallituksen jäsenillä, vaalipiiristä valituilla puolueen eduskuntaryhmän ja puoluevaltuuston ja puoluehallituksen jäsenillä sekä puolueen ehdokaslistalta valituilla Euroopan parlamentin jäsenillä, piirin toiminnanjohtajalla ja muilla piiritoimiston toimihenkilöillä, puoluesihteerillä sekä puolueen kunkin äänenkannattajan toimituksen edustajilla. Piirikokous voi myöntää puhe- tai läsnäolo-oikeuden muillekin sitä pyytäville henkilöille.

Kokouksessa käsitellään sääntömääräisen kevätkokouksen asiat, mukaan luettuna puoluevaltuustoedustajien sekä varaedustajien nimeäminen. Poliittisen tilannekatsauksen pitää Kansallisen Kokoomuksen varapuheenjohtaja, kansanedustaja Antti Häkkänen.

Kahvitarjoilu ja valtakirjojen tarkastus alkavat klo 17.15, varsinainen kokous klo 18.00. Kokouksen osallistumismaksu on 25 euroa (sisältäen kokousmateriaalin ja tarjoilun).

Tarjoilujen varaamisen ja kokousjärjestelyjen vuoksi pyydämme ystävällisesti tietoja osallistujamääristä etukäteen. Ilmoittautumisia pyydetään piiritoimistolle viimeistään perjantaihin 14.8.2020 klo 15 mennessä.

Ilmoittautumisohje alla:

Ilmoittautumiset piirikokoukseen –

joko verkkolomakkeella linkin kautta:

tai sähköpostitse:

kokoomus.satakunta@gmail.com

tai puhelimitse:

järjestösihteeri Maarit Salminen, p. 045 348 2181 (arkisin klo 09-15 välillä).

Lämpimästi tervetuloa piirikokoukseen!

Antti Ahonen, toiminnanjohtaja antti.ahonen@kokoomus.fi puh. 044 535 9400