Satakunnan Kokoomuksen nimetyt eduskuntavaaliehdokkaat

Satakunnan Kokoomus on nimennyt joulukuun alkuun 2022 mennessä yksitoista eduskuntavaaliehdokasta, 2.4.2023 pidettäviä eduskuntavaaleja varten.

Nimetyt ehdokkaat ovat:

Eerik Heijari, 43, Eurajoki

Eerik Heijari on eMBA ja yrittäjä Eurajoen Luvialta.
Heijari toimii mm. Eurajoen kunnanvaltuutettuna ja Satakunnan sairaanhoitopiirin tarkastuslautakunnan puheenjohtajana,
sekä Satakunnan aluehallinnon toimitilalautakunnan varapuheenjohtajana.

Anne Holmlund, 58, Ulvila

Anne Holmlund on talouspäällikkö, pitkäaikainen aikaisempi kansanedustaja ja Ulvilan kaupunginvaltuuston puheenjohtaja.
Pitkäaikainen vaikuttaja Holmlund toimi sisäministerinä Vanhasen II hallituksessa sekä Kiviniemen hallituksessa.
Nykyisin hän toimii mm. Satakunnan aluehallituksen jäsenenä ja maakuntahallituksen jäsenenä,
sekä Kokoomuksen ja KD:n aluevaltuustoryhmän puheenjohtajana.

Jussi Ihamäki, 45, Pori

Jussi Ihamäki on liikuntatieteiden maisteri ja vararehtori sekä perheenisä.
Opetustyönsä ohella hänet tunnetaan merkittävänä ja menestyneenä urheiluvalmentajana. Jussi Ihamäki on myös Porin kaupunginvaltuutettu.

Sampsa Kataja, 50, Pori

Varatuomari, asianajaja Sampsa Kataja on oikeustieteen maisteri ja pitkäaikainen valtakunnallinen ja maakunnan päättäjä. Sampsa Kataja on toiminut kansanedustajana sekä Kansallisen Kokoomuksen varapuheenjohtajana. Nykyisin hän on Satakunnan hyvinvointialueen aluevaltuuston puheenjohtaja, Satakunnan maakuntahallituksen varapuheenjohtaja sekä Porin kaupunginvaltuutettu ja kaupunginhallituksen varapuheenjohtaja.

Matias Marttinen, 31, Rauma

Matias Marttinen on raumalainen valtiotieteiden maisteri ja kansanedustaja. Marttinen vaikuttaa Kansallisen Kokoomuksen eduskuntaryhmän johtotehtävissä ryhmän työvaliokunnan jäsenenä, sekä monissa muissa merkittävissä valtakunnallisissa luottamustehtävissä. Hän on myös Rauman kaupunginvaltuutettu, Satakunnan maakuntavaltuuston puheenjohtaja sekä Satakunnan hyvinvointialueen aluevaltuuston jäsen.

Henrika Palenius, 32, Pori

Yrittäjä ja yhteiskuntatieteiden ylioppilas Henrika Palenius on töissä CrazyTownissa Porissa toimien lisäksi yrittäjänä.
Lisäksi hän viimeistelee opintojaan yliopistolla. Palenius on Porin varakaupunginvaltuutettu
ja vaikuttaa myös Satakunnan aluehallinnossa luottamushenkilönä.

Roope Rantala, 19, Ulvila

Roope Rantala on oikeustieteen ylioppilas ja päätoiminen yliopisto-opiskelija Ulvilasta. Hän suoritti varusmiespalveluksen vuonna 2022. Hän toimii myös Satakunnan Kokoomusnuorten puheenjohtajana, Ulvilan kaupunginvaltuutettuna sekä Satakunnan hyvinvointialueen toimitilalautakunnan jäsenenä.

Mikael Ropo, 29, Pori

Mikael Ropo on yrittäjä, tradenomi ja reservin upseeri Porista. Kaupunginvaltuutettu Ropo toimii mm. Porin teknisen lautakunnan puheenjohtajana.

Teija Sirola, 42, Rauma

Teija Sirola on raumalainen 42-vuotias lakiasiantuntija ja perheenäiti. Hän toimii Raumalla mm. kirkkovaltuutettuna ja varakaupunginvaltuutettuna.

Anni Tormas, 38, Huittinen

Anni Tormas on tradenomi YAMK sekä Huittisten kaupungin kirjasto- ja kulttuuritoimenjohtaja.
Anni Tormas on perheenäiti ja toimii myös Huittisissa kaupunginvaltuutettuna.

Viliina Välimäki, 31, Pori, Noormarkku

Viliina Välimäki on perheenäiti ja luokanopettaja sekä yrittäjä Porin Noormarkusta. Viliina Välimäki toimii myös Satakunnan Kokoomusnaisten puheenjohtajana sekä Porin kaupunginvaltuutettuna.

Kategoriat: kirjoitukset, kirjoitukset_2, Uutiset, Vasemmalle