Ensimmäiset maakuntavaalit tulevat – innostu nyt!

Emme voi valita aikaa, jossa elämme. Sen sijaan voimme valita olemmeko mukana vaikuttamassa oman aikamme suuriin tapahtumiin. Tuleva maakuntauudistus on tosiasia.

Kokoomuslaiset ovat aina olleet realisteja ja rohkeita uudistajia. Olemme sitoutuneet tehtyihin päätöksiin ja toimineet oman maakuntamme asukkaiden parhaaksi. Meidän pitää olla mukana suunnittelemassa ja rakentamassa uutta Satakuntaa. Kokoomuslaiset – on aika innostua.

Tuleva maakunta on ilman muuta sosiaali- ja terveydenhuollon palveluiden järjestäjä, tämä on sen suurin tehtävä. Se on myös paljon muuta. Meillä on mahdollisuus olla mukana suunnittelemassa ja päättämässä, mitä kaikkea on uusi Satakunta. On suuri muutos ajatella asioita maakunnan näkökulmasta. Uudet päättäjät ovat maakunnan edunvalvojia, eivät oman paikkakuntansa. Maakunnan pitää pystyä tarjoamaan laadukasta huolenpitoa ja hoitoa jokaiselle satakuntalaiselle. Maakunnan talouden pitää olla kestävällä pohjalla, rakenteita on luotava uudelleen. On järkeistettävä asioita. Hoidettava edunvalvonta tehokkaasti. Panostettava järjestelmällisesti tiettyihin vahvoihin osa-alueisiin. Priorisoitava projekteja, hoidettava ne yksi kerrallaan kuntoon. Oltava ennakkoluulottomia. Ja ennen kaikkea ylpeitä omasta maakunnastamme.

Maakuntavaaleissa valitaan 69 maakuntavaltuutettua. Vaalien jälkeen uuden maakunnan luottamustehtäviin valitaan suuri joukko vaaleihin sitoutuneita kokoomuslaisia. Emme vielä tiedä, millaisiin tehtäviin teitä tarvitsemme. Näitä asioita valmistellaan syksyn mittaan. Tiedän ja uskon että meitä kokoomuslaisia houkuttaa uusi historiallinen tilanne. Nämä ensimmäiset maakuntavaalit ovat toimeenpanovaalit, kaikki tehdään ensimmäistä kertaa. Tämä on suurin hallinnollinen muutos maassamme sataan vuoteen. Me teemme historiaa ja meidän vastuullamme on se, että arvomme näkyvät myös uudessa maakunnassa.

Tarvitsemme 103 ehdokasta maakuntavaaaleihin. Kuntavaalien ehdokkaat, kokoomusaktiivit ja jäsenet, kaikki ovat tärkeitä. Tärkeitä ovat myös kaikki ne henkilöt, jotka eivät vielä tiedä olevansa kokoomuksen listalla – mutta joita uusi maakuntahallinto kiinnostaa ja jossa heidän ammattitaitoaan ja osaamistaan tarvitaan.

Käännetään ajatukset maakunnan parhaaksi. Innostutaan maakuntavaaleista. Ollaan täysillä mukana.