Satakunnan Kokoomuksen toiminta on jatkossa entistä vahvempaa!

Satakunnan Kokoomus saa Juha Rantasaaresta innostavan, suuren kokoomus sydämen ja politiikan ammattilaisen tiedot ja taidot omaavan toiminnanjohtajan. Juha tekee jatkossa töitä niin Satakunnan kuin Varsinais-Suomen piiritoimistoilla. Hän on vahvasti läsnä myös yhdistysten arjessa.

Tämä uudenlainen yhteistyö ei tarkoita piirien yhdistämistä tai Satakunnan asioiden päättämistä Turusta käsin. Aivan päinvastoin – saamme enemmän resursseja molempien piirien käyttöön, voimme pohtia laajemmin oman alueemme kokoomustoimintaa ja voimme keskittyä entistä paremmin poliittisten sisältöjen luomiseen. Keskitettyä ja dynaamista johtamista – enemmän paikallista tekemistä ihmisten parissa.

Satakunnan Kokoomuksen piiritoimistolla työskentelee jatkossa järjestösihteerin lisäksi myös poliittinen sihteeri, joka keskittyy paikallispolitiikkaan, kuntavaaleihin, viestintään ja tehostaa myös yhteistyötä piirin ja paikallisyhdistysten välillä. Hän keskittyy omalta osaltaan juuri siihen työhön, joka näkyy meidän kaikkien arjessa. On tärkeää, että pystymme kertomaan valmistelussa olevista ja jo tehdyistä päätöksistä selkokielellä, niin että jokainen voi osallistua keskusteluun ja vaikuttamiseen. Esimerkiksi Sote- ja maakuntavalmistelua on avattava niin, että kuntalaiset tietävät miten uudistukset vaikuttavat heidän arkeensa. Vuorovaikutuksen on oltava mahdollista ja aitoa.

Olen ylpeä ja kiitollinen siitä, että tällainen uudella tavalla organisointi on mahdollista nimenomaan Satakunnan ja Varsinais-Suomen piireissä. Toiminnanjohtaja ja muut työntekijät luovat edellytyksiä kokoomuslaisen politiikan tekemiselle molemmissa maakunnissa, joita pidetään erillisinä, omina kokonaisuuksinaan. Politiikkaa kuitenkin tekevät maakunnan luottamushenkilöt – hallituspaikoilla, valtuustoissa, maakuntaliitossa, paikallisyhdistyksissä ja lukemattomissa muissa luottamustehtävissä joihin meidät on valittu. Meidän tulee puhua suoraan politiikan eri aihealueista, tehdyistä päätöksistä ja siitä millaisen Satakunnan haluamme tulevaisuudessa – maakuntauudistuksen jälkeen.

Satakunnan Kokoomus tähtää seuraavaksi kuntavaaleihin – innostetaan ihmisiä ehdolle, keskustellaan siitä mikä kuntalaisia puhuttaa, kannetaan vastuuta ja tehdään yhteistyötä. Kerrotaan avoimesti mitä mieltä me olemme! Meillä on hienot yhteiset arvot, joiden pohjalta voimme tehdä vaalityötä – meillä jokaisella on myös oma tärkeä asiamme, jota haluamme edistää. Itselleni sellaisia ovat muutoksessa mukana oleminen, työn teon kannattavuus, sivistyksen arvostaminen ja vastuu itsestä ja lähimmäisestä.

Hyvät kokoomuslaiset, ollaan innolla tekemässä tätä hetkeä ja tulevaa! Käytetään mahdollisuudet hyväksi ja tuetaan toisiamme. Jokainen meistä on tärkeä ja osa yhteistä päämäärää – yksin ei onnistu kukaan.

Ottakaa yhteyttä, laittakaa viestiä, jutellaan kun tavataan – piiritoimisto ja piirin johto tekevät työtään teitä varten.

Emilia Syväsalmi