Piirin uuden puheenjohtajan Emilia Syväsalmen terveiset

Satakunnan Kokoomukselle valittiin lauantaina uusi puheenjohtaja. Haluan kiittää lämpimästi saamastani luottamuksesta satakuntalaisia paikallisyhdistyksiä ja niiden edustajia.

Syksyn kuluessa puheenjohtajaehdokkaat tapasivat paljon satakuntalaisia kokoomuslaisia. Kokouksissa keskusteltiin, pohdittiin erilaisia toiminnan muotoja ja kannettiin huolta Satakunnan tulevaisuudesta. Tämä vuorovaikutus oli erittäin tärkeää. Kiitos paikallisyhdistyksille, jotka järjestivät tapahtumia ja jäsenille jotka aktiivisesti osallistuivat vuoropuheluun.

Piirimme jatkaa kohti vuotta 2017 yhdessä tehdyn suunnitelman, Uusi alku – tiekartan mukaisesti. Jatkossa tapaamme toisiamme useammin erilaisissa tapahtumissa ja perustamme työryhmiä piirihallitusjohtoisesti, joihin toivomme mahdollisimman monen kokoomuslaisen lähtevän mukaan. Aloitamme myös pitkäjänteisen työn, jotta pääsemme tiekartassa asetettuihin päämääriin ja saamme seuraavissa eduskuntavaaleissa kaksi kansanedustajapaikkaa.

Kansanedustajamme Jaana Laitinen-Pesola korosti lauantain omassa puheenvuorossaan sitä, kuinka Satakunnassa pitää nyt ryhtyä toimeen yhteisen sote-alueen puitteissa. Meidän tulee olla myös jatkossa hereillä, jotta meillä varmasti säilyy oma päivystävä opetussairaala. Tämä on ensiarvoisen tärkeää, jotta Satakunta voi kehittyä ja turvata palvelut maakunnan asukkaille. Meidän on osoitettava että olemme valmiita uudistuksiin, yhteistyöllä ja taloudellisesti kestävillä suunnitelmilla.

Satakunnan Kokoomus on hieno asia. Totesin syyskokouksessa kuinka meidän tulee arvostaa sitä työtä, jota kokoomuslaiset ovat jo pitkään Satakunnassa tehneet. Samalla meidän tulee rohkeasti luottaa kokoomuksen arvoihin, luottaa toisiimme ja yhdessä kehittää toimintaamme niin, että voimme vakuuttaa satakuntalaisille äänestäjille olevamme paras vaihtoehto tulevissa vaaleissa. Meidän pitää olla avoimia ajatuksille ja kuunnella herkällä korvalla ihmisten huolia ja ilon aiheita.

Katsotaan positiivisesti tulevaan, jatketaan työtä niin kuntapolitiikassa, maakunnan tasolla kuin osallistumalla keskusteluun koko Suomea koskettavista aiheista.

Lopuksi haluan toivottaa kaikille Oikein Hyvää Joulun Odotusta!

Emilia Syväsalmi

Kategoriat: Uutiset