3 Kommenttia

1. Moi. Hyvä kirjoitus, mutta sopimuspalokunnat unohdit.

Terv. Kari Simula

1. Kiitos kommentistasi, Kari. Sopimuspalokunnat ovat tärkeä osa pelastustoimessa. Riittävien resurssien turvaaminen on luonnollisesti edellytys myös sopimuspalokuntien toiminnalle.

2. Olemme Marttisen kanssa tavanneet kerran ja toisen teams-istunnossa. Olen tuonut esille uhan jonka sote-ratkausu tuo erityisesti sopimuspalokuntasektorille, enivasteelle Sarakunnassa ja erityisesti maakunnan etelä- ja pohjoisalueilla. Meillä pelastustoimi nojaa vahvaan sopimuspalokuntaverkostoon ensivastetoimintoineen. Meillä ei ole varaa menettää yhtään yksikköä. Sote-hanke on myyty päättäjille yhdenvertaisilla palveluilla sosiaali- ja terveystoimessa. Pelastustoimen tavoitteista ei ole puhuttu.Näyttää siltä, että pelastustoimessa poliittiset päättäjät/valmistelijat haluavat vähentää turvallisuutta kaupunkialueiden ulkopuolella. Maan hallituksessa istuvat satakuntalaiset ministerit/kansanedustajat kantavat vastuun Satakunnan tulevaisuudesta. Sote-uudistus tällä valmistelulla kaataa Satakunnan kunnat ja Satakunnan vetovoima heikkenee entisestään. Asia tulee saada oikeilla pelimerkeillä kansan tietoisuuteen. Mitä tapahtuu hyvillä ja kattavilla palveluilla?