Anne Holmlund

Talouspäällikkö, hallituksen puheenjohtaja

Kotipaikka: Ulvila

Motto: Oikeita tekoja

Esittely: Olen energinen ja tehokas satakuntalainen yhteiskuntavaikuttaja, ex-kansanedustaja ja sisäministeri. Yrittäjän puoliso, talouspäällikkö ja sijoittaja. Useita tehtäviä kunta-, maakunta- ja valtakunnan tasolla. Yrittäjyys, luonto ja turvallisuus lähellä sydäntä.

Muut ehdokkaat Satakunnan vaalipiirissä

Marja-Leena Alho

anestesiologian erikoislääkäri, terveyskeskuslääkäri

Kotipaikka: Rauma

Motto: Järki & vastuu

Esittely: Minulla on laaja näkemys ja kokemus sosiaali- ja terveyspalveluista. Olen SAMK:in hallituksen varapuheenjohtaja.

Harrastukset: purjehdus ja kaikenlainen luonnossa liikkuminen, lukeminen, teatteri, konsertit.

Veera Filppula

Ylioppilas, myyjä

Kotipaikka: Eura

Motto: Vanhat vaihtoon!

Esittely: Olen 20-vuotias innovatiivinen ja vastuuntuntoinen ylioppilas ja myyjä.
Olen toiminut sivistyslautakunnan luottamustehtävissä. Tuon nuoren näkökulman asioihin.

Kari Hannus

Diplomi-insinööri

Motto: Karin kanssa

Esittely: Olen eläkkeellä Porin apulaiskaupunginjohtajan virasta. Toimin yrittäjänä omassa kaavoitukseen keskittyvässä konsulttitoimistossani. Olen myös toiminut yli 40 vuotta sivutoimisena metsätalousyrittäjänä.

Ari Jalonen (sit.)

Kansanedustaja, paloesimies

Kotipaikka: Pori

Esittely: Olen toisen kauden Satakunnan kansanedustaja. Luottamustehtävistäni tärkeimpiä on tällä kaudella ollut liikenne- ja viestintävaliokunnan puheenjohtajuus, lakivaliokunnan jäsenyys ja varajäsenyydet suuressa valiokunnassa ja valtiovarainvaliokunnassa. Politiikka on aina yhteistyötä. Neuvotellen kompromisseja hakien päästään vaikuttavaan lopputulokseen. Ilman kykyä kuunnella ja arvostaa toisen mielipiteitä ei tulosta tule. Puskista huutelu ei vie eteenpäin, tarvitaan neuvottelutaitoisia työtä pelkäämättömiä kansanedustajia, Suomen, suomalaisten, Satakunnan ja satakuntalaisten etuja ajamaan. Olen valmis jatkamaan työtä.

Vapaa-aikani vietän moottoripyöräilyn ja jousimetsästyksen parissa, mikäli lasten harrastuksilta jää aikaa.

Emin Karaca

Tradenomiopiskelija

Kotipaikka: Eurajoki

Motto: Työllä, vastuulla ja huolenpidolla: Emin eduskuntaan

Esittely: Olen 20-vuotias Eurajoen kunnanvaltuutettu. Kansainvälisen kaupan opiskelija ja jalkapallon ystävä. Taustaltani olen turkkilainen. Olen asunut Suomessa yli 16 vuotta.

Sampsa Kataja

Asianajaja, varatuomari

Motto: Satakuntalaisten asianajaja.

Mari Kaunistola

Johtamisen lehtori, KTM

Motto: Näkemystä ihmisen arjesta

Esittely: Olen asioiden kehittämisestä innostunut porilainen kaupunginvaltuutettu ja kaupunginhallituksen jäsen. Olen mukana myös Satakunnan sairaanhoitopiirin yhtymähallituksessa.

Mikko Korpela

Yrittäjä

Kotipaikka: Kankaanpää

Motto: Koti, uskonto, isänmaa, rajat, rakkaus

Esittely: Olen pyrkimässä kansanedustajaksi ensisijaisesti toiminimi- ja pienyrittäjien asioita edistämään. Työ ja tekeminen on parasta hyvinvointia. Haluan kantaa korteni kekoon hyvinvoivan Suomen puolesta!

Jouni Lehtimäki

Oikeustieteen lisensiaatti, Kosovon Suomen kunniakonsuli

Motto: Yhteen hiileen!

Esittely: Olen porilainen varatuomari ja oikeustieteen lisensiaatti sekä Kosovon Suomen kunniakonsuli. Työskentelen nyt lakimiehenä omassa lakiasiantoimistossa. Aikaisemmin toimin neljä vuotta Kosovossa paikallisen oikeusministerin neuvonantajana EU:n komission alaisuudessa. Reservin majurina maanpuolusasiat ovat lähellä sydäntäni. Rakkaimmat harrastukseni ovat lukeminen, kuntoilu ja yksityislentäminen. Lentotunteja on takana tällä hetkellä vajaa sata. Tärkeimmät vaaliteemani ovat koulutus, yrittäjyys, turvallisuus sekä tiukka ulkomaalaispolitiikkaa.

Matias Marttinen

Valtiovarainministerin talouspoliittinen erityisavustaja, VTM

Kotipaikka: Rauma

Motto: Osaaja saa aikaan

Esittely: Olen valtiovarainministeri Petteri Orpon talouspolitiikasta vastaava erityisavustaja. Vuodesta 2013 lähtien Rauman kaupunginvaltuuston jäsen ja Satakunnan maakuntahallituksen jäsen.

Krista Sorri

Diplomi-insinööri, projektitutkija

Kotipaikka: Säkylä

Motto: Sydämen ja järjen ääni

Esittely: Olen ratkaisukeskeinen kehittäjä. Näen tulevaisuuden haasteet mahdollisuuksina. Tärkeimmät arvoni ovat oikeudenmukaisuus, rehellisyys ja vastuullisuus.

Juha Vasama

Rehtori, KM

Motto: Äänestäjän ääni.

Esittely: Olen 45 -vuotias kolmen pojan isä ja aviomies. Toimin WinNovan, ammattikoulun, rehtorina. Olen Porin kaupunginvaltuuston varapuheenjohtaja ja Satakuntaliiton maakuntavaltuuston puheenjohtaja.