Yhdistystoiminta

Satakunnassa toimii yhteensä 46 kokoomusyhdistystä. Kokoomustoimintaa on kaikissa maakuntamme kunnissa.

Satakunnan Kokoomus on vuonna  toiminut jo 96vuotta. Kansallisen Kokoomuksen Satakunnan piirijärjestön perustava kokous pidettiin Porissa 5.1.1919. Perustavaan kokoukseen kutsuttiin lehti-ilmoituksella, ja osanottajia oli mm. Hämeenkyröstä, Punkalaitumelta, Kihniöstä ja Yläneeltä. Vuosien varrella piirijärjestön toiminta-alueen kunnat ovat moneen kertaan ehtineet vaihtua vaalipiirin rajojen muuttuessa.

Piirijärjestö toimi aluksi nimellä ”Kansallisen Kokoomuspuolueen maakunta- eli piirijärjestö Turun Pohjoista vaalipiiriä varten.” Piirin ensimmäinen piirikokous pidettiin 30.3.1919, ja tuosta lähtien on Kokoomuksen puoluetoiminta ollut Satakunnassa järjestäytyneellä pohjalla

Yhdistystoiminnan tärkeät asiakirjat

Jos yhdistyksellänne on tärkeitä dokumentteja, jotka haluatte laittaa nettisivuillenne ladattavaksi, niin kirjoita tähään lyhyt alustus siitä, minkälaisista dokumenteista on kyse.

Yhdistysten dokumentit